Notice: Undefined variable: catList in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/category.php on line 22

חוגי מחול

המחול הוא תנועה במרחב ובזמן, אך לא די בתנועת הגוף למחול יש צורך בנשמה. נדמה שמכול האמניות, המחול הוא האמנות הקדומה ביותר. עוד בטרם למד האדם לבטא את עצמו ולהתנסות בחומרים כמו צבע, חימר וכ"ו (ראה קטגוריה אומנות ויצריה באתר), ביטא האדם את עצמו בעזרת גופו. משחר ימיה של האנושות שימש הריקוד לביטוי מגוון הרגשות והתחושות שחוו בני אדם. אבותינו הקדמונים, רקדו בכל הזדמנות כדי לבטא שמחה, צער, יגון, אהבה, תעוזה ופחד והתמזגות עם כוחות הטבע והתקרבות לאל. בהמשך, במהלך הדורות, הפכה שפת הריקוד, התנועה "הפרימיטיבית" והאותנטית למחול, לרכיב תרבותי המשקף מציאות חברתית משתנה ואף מחולל אותה. למופע הראוי למאמץ, תרגול, ביקורת והערכה.

יסודות המחול בתרבות המערבית מצויים כבר בתקופת יוון ורומי בהופעות התאטרון, שם שילבו אלמנטים של פנטומימה ריקוד ומימיקה. המשכו בנשפי האצולה ובמופעי הראווה בימי הביניים. במאה השש עשרה ולאחריה, התגבש המחול לכדי אמנות מובחנת הנבדלת מיתר האמנויות ולה שפה מוגדרת של תנועות ומחוות. המופע של הרקדן הבלט הקלאסי, מספר סיפור, מרגש ומשעשע. כדי לזכות בתשואות והערכה, נדרש הרקדן למאמץ פיזי עילאי על מנת לבצע בשלמות את המחול, ריקוד קליל בו הוא נראה מרחף וחופשי ממגבלות כוח הכבידה. לפני כ-100 שנה, לאחר מלחמת העולם הראשונה, רקדנים חיפשו דרכי הבעה חדשים באמצעותם יוכלו להביע את רגשותיהם. אז נולד המחול המודרני שניסה דרכי הבעה טבעיות יותר שהועתקו מעולם הטבע. בהמשך אימץ המחול המודרני תנועות מהמזרח,  והמזרח הרחוק ומתרבויות שבטיות פגאניות.

 

במחול המודרני בשונה מהמחול הקלאסי, מותר ואף רצוי לאפשר לגוף ליפול להתגלגל לחוש כבד ואפילו מגושם, לחבוט ולרקוע לנוע למקצב המוזיקה או לא. המחול המודרני יצר שפה ריקודית חדשה הנותנת ביטוי אותנטי לרקדן. הרקדנים כבר לא נתפסים כמייצגי שלמות פיזית- אלים ואלות יווניים מהלכים או מרחפים, אלא מגוון של מבני גוף רזים ושמנים. המחול נפתח בפני כולם וגם הרקדן וגם הצופה יכול לפרש את המחול כרצונו. מכן הדרך להתפתחות המחול הייתה מהירה ושפת המחול התנועתית חופשיה. מחול תנועתי מורכב ממוטיבים ייחודיים וחד פעמיים לרקדן המבצע. כל פעולה אנושית או לא אנושית המועתקת לשדה התנועה, יכולה להיות נשוא של חקירה, ניתוח אנליטי, תיעוד וריקוד. אומן התנועה יכול לספר סיפור או לא לספר דבר, זולת העיסוק בתנועה.

 

המתעניינים במחול, הרוצים להצטרף ללהקות ולהופיע על במות, יכולים למצוא כאן את מבוקשם. בלט קלאסי ומודרני. חוג מחול מודרני, ומחול ייצרתי. מחול אתני, ג'אז וריקודי בטן. אלה חוגים המתאימים בעיקר לילדים ולבני נוער. אלה מביננו, גם המבוגרים יותר, יכולים להשתלב בחוגים כמו: מחול הבוטו היפני - מחול תיאטרון אוונגרדי המושתת על זן בודהיזם או ללמוד את שפת האגא- שפת התנועה של הכוראוגרף אוהד נהרין שנולדה מתוך אמונה בכוח המרפא של התנועה. המעונים בתנועה כחוויה חברתית יותר מאשר כאמנות, יכולים למצוא רעיונות בחוגי ריקוד שאינם דווקא מחול כאן באתר (ראה קטגורית ריקוד באתר.)  לפעוטות ולגיל הרך מומלץ, כהכנה ללימודי ריקוד, להתחיל בחוגי תנועה כמו ריתמיקה. (ראה קטגורית מוזיקה ונגינה באתר.)  



אתם מוזמנים להיכנס, לגלוש בין מבחר החוגים, להיחשף לרעיונות חדשים

ולמצוא את החוג המתאים לכם ולהירשם.

 

מידע נוסף: