גיבורי על

גיבורי על

קומיקס, דמיות מצוירות ברצף אירועים משתנים המלווים בבלוני דיבור ומספרים עלילה. בראשית היה סופרמן גיבור על ואחר כך נולד חבריו גיבורי העל: בטמן, וונדר וומן ,צבי הנינז'ה ועוד. קומיקס הוא אומנות של סיפור בדמויות מצוירות. את הדמויות מציירים אמנים שמתמחים בקומיקס. גם בארץ יש קהילה גדולה של יוצרי קומיקס מוכשרים והקומיקס כבר מזמן הפך לאמנות ונכנס למוזיאונים. וביום השישי נולדה האנימציה ציורי הקומקס זכו לחיים ולהנפשה בזכות וולט דיסני שהקים את חברת הסרטים שנושאת את שמו והביא לעולמנו גיבור על משלו מיקי מאוס.

 

אז אם ילדכם אוהבים לצייר ורוצים לראות את הציורים שלהם מתעוררים לחיים ועוברים ממצב של דו מימד למצב של תלת מימד, חוג קומיקס ואנימציה הוא המקום עבורם. זהו עולם קסום שבעזרת עיפרון וצבע יוצר ילדכם  גיבורי על, דמיות ועלילה, סיפורי מדע בדיוני או עולם פנטזיה נפלא וביכולתו  להפיח בהם חיים, תנועה וצליל. בחוג נחשפים המשתתפים לתוכנות העבודה המתקדמות בשוק, לדרכי חשיבה ותכנון של פרויקט. הם לומדים שכדי להגיע לשלם עליהם קודם כל לפרק אותו לכל מרכיביו. הילדים לומדים לפרק את האובייקטים והדמויות, לצורות גיאומטריות. ואז להרכיב מחדש תוך כדי תהליך הבנייה לכדי דמות בעלת אופי ואישיות. בשלב לימוד הקומקס הקלאסי, הילדים לומדים לאפיין אות הדמות גם באמצעות טקסט הנכתב בתוך בלונים ברצועת הקומקיס. באנימציה לומדים הילדים לכתוב תסריט מקורי.

 

השלב המתקדם יותר הוא המעבר לאנימציה. זהו התחום שבו יוצרים אשליה של תנועה על גבי מסך. הנפשות נעשות בקולנוע, בטלוויזיה ובאתרי אינטרנט. מדובר על הרכבה של סרטון מצויר או מצולם עם חפצים דוממים שזזים, על ידי הרצה מהירה של תמונות או ציורים בודדים. למרות שעולם האנימציה מתפתח בשנים האחרונות והוא מתבצע באמצעות המחשב, חשוב וכדי שהילד ירכוש את  יסודות איור הקומקס הקלאסי. זהו הבסיס לרכישת ידע טכני באיור ולעבודה בתעשייה. ללימוד תיאוריית הצבע, קומפוזיציה וחוקי ציור קלאסיים. מתוך לימוד העבודה "השחורה" יוכל הילד לברוא את גיבורי העל שלו ולהחליט האם להפיח בהם רוח כשהם בצורת דו מימד  או להפכם לדמיות ויצורים בתלת מימד. זוהי מחשבה עצמאית וביקורתית המעידה על יכולת מקצועית נרכשת.

 

קומיקס הנו אחד מהתחומים המרתקים ביותר בעבור ילדים. הוא נבנה בטכניקה ייחודית שבה יוצרים רצף ריבועיי תוכן, המציגים עלילה מתפתחת ושובה. בחוג ניתנים  לילדים מיטב הכלים והידע להתבטא וליצור בשפה זו. הלמידה הרחבה כוללת את תחומי הרישום, ציור ורכישת הבנה לגבי מושגים בסיסיים מעולם הספרות והקולנוע. הילדים לומדים  לפתח עלילה, לבנות רעיון ולעבור אתו תהליך עד לקבלת תוצר מוגמר ואיכותי. הקומיקס הוא הבסיסי לאנימציה. שוברי הקופות הקולנועיים והאהובים ביותר החלו מעולם גיבורי העל של  ספרות הקומיקס. באמצעות תכונות המחשב העוסקות באנימציה ובהנפשה יכול הילד לברוא עולם חי וליצור לעצמו גיבורי על משלו.

 

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: