לא להשאיר עקבות

לא להשאיר עקבות

פארקוּר (Parkour) הוא ספורט אתגרי שפותח בצרפת בשנות ה-90 של המאה ה-20, על יסוד תרגולי מכשולים של הקומנדו הצרפתי. משמעות המילה פארקור היא דרך - מסלול והרעיון שעומד מאחורי הספורט הזה, הוא ההגעה מנקודה אחת לשנייה בצורה האפקטיבית והמהירה ביותר האפשרית, תוך התגברות על מכשולים בדרך וכאשר לא משאירים עקבות. הפארקור מתמקד במעבר מהיר ויעיל בשטח אורבני וטבעי. בניתור וטיפוס על גדרות, קירות וסלעים. קפיצה מגג לגג. חשיבה מהירה ותנועה זורמת באמצעות שימוש בגוף האדם בלבד.

 

מאחר ושיטת אימון הפארקור פותחה ממסלולי מכשולים צבאיים. אחד מיסודותיה הוא לא להשאיר עקבות שהכוונה במשמעותה האזרחית היא לא לפגוע בסביבה בה מתבצעת פעילות הפארקור. לכן, האימונים והתרגול בשטחים אורבניים וטבעיים מחייבים את איש הפארקור לא לפגוע בסביבה בה הוא פועל. למרות שהפארקור נולד במסגרת צבאית, חוגי הפארקור מתאימים לילדים מכתה א' ואלך. הפארקור מחזק את הקואורדינציה של הילד, את שיווי המשקל שלו, את הדיוק, הכוח והאומץ. אמוני הפארקור מורכבים מהרבה תנועתיות, כושר פיזי ועבודה מנטאלית. הילדים בנים ובנות, לומדים בחוג איך לנתר ולקפוץ, לנחות וליפול, לטפס, להתנדנד ולהתאזן תוך כדי מסלול מכשולים. ובעיקר להתגבר על פחדים תוך כדי אימון לשליטה מלאה בגוף.

 

האם הפארקור הוא תחביב משונה של קפיצה בין גגות, או פילוסופיית חיים שלמה? האם הפארקור מסוכן?  תלוי את מי שואלים. בפארקור מאמינים שבמקום בו אנשים רואים מכשולים בדרך, אנשי הפארקור רואים הזדמנויות. לכן מבחינתם הקטע הוא למצוא אתגרים, מכשולים ובעיות ולפתור אותם בעזרת הגוף ולא להשאיר עקבות בשטח. אם אתם כהורים דוגלים בפילוסופית חיים שכזו או רוצים להקנות כזו תפיסת עולם לילדכם, חוג פארקור הוא המקום המתאים לכך. הרעיון של פארקור הוא חופש, לא להיות מוגבלים בגלל שום חומה או קיר. כשאתה יודע מה אתה עושה ואיך אתה עושה הפארקור הופך להיות למשהו לא מסוכן למבצע. מחקר הראה שפציעות של ממש מפארקור הן שוליות בלבד ואין הבדל בניהן לבין הפציעות של ילדים בחוג כדורגל או ג'ודו.


בחוג פארקור לומדים איך ליפול ואיך לנחות. גם כשנופלים פיזית צריך לדעת איך ליפול. וכשנופלים ברוח בוודאי צריך לדעת איך לחזור ולעמוד על הרגלים באופן המהיר ביותר בלי להשאיר עקבות וצלקות להמשך המסע בחיים.  בחוג הפארקור לומדים הילדים גם את זה. כיום בקבוצות כדורגל מהחשובות בעולם מתאמנים בפארקור כדי שהשחקנים יידעו ליפול בלי להיפצע ולקום מהר ובזריזות על הרגלים ולשוב למשחק. בחוג לומדים הילדים מהי קפיצה מסוכנת אך מוודאים את הסכנה ואיך מתמודדים עם שיקול הדעת לקפוץ או לא. בחוגי הפארקור מקפידים על בטיחות וחלק מהעניין זה ללמד את הילד והילדה איך להציל את עצמם מסכנות גם במקרה שמשהו משתבש.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: