נולדו לרקוד

נולדו לרקוד

מהגיל הרך ילדינו מתנועעים לקצב המוזיקה. יש בהם את הצורך להתנועע למשמע מקצב וזה נובע מתוכם באופן טבעי. ילדינו נולדו לרקוד!

לריקוד יש ערך רב בהתפתחותו של הילד, בהנאה ובאסתטיקה שהוא מייצר. הריקוד הוא שפה בין אישית ובינלאומית והשליטה בה מקנה אמצעי תקשורת נוסף שילווה את הילד והילדה לאורך שנים ויתרום רבות לעולמם החברתי.

 

הריקוד עושה אותנו מאושרים. בני האדם נולדו לרקוד ולכל אחד ואחת יש קצב ומקצב משלו. מגוון הריקודים הסגנונות והמקצבים רחב והוא משקף עמים ותרביות שונות. חוג ריקוד מהווה הזדמנות נפלאה לילד להכיר עולמות ותרביות על פני הגלובוס ולחוות פן נוסף של קיבוץ הגליות בארץ ישראל. הריקוד מזוהה עם חגים והווי ומהווה מפגש חברתי רגשי בין הילדים.

להבדיל מחוג מחול ריקוד אינו אומנות המבוצעת בפני קהל ולכן הוא מתאימם לכל הילדים. גם לכאלה שתנועתם מגושמת במידת מה, לילדים ביישנים ומסוגרים ולכאלה שסתם אוהבים ליהנות ולבלות בחברת ילדים אחרים. חשוב לדעת כי אומנות הריקוד היא בהחלט דבר משני עבור הילדים וגם עבור הורים. הריקוד הוא תכלית הנאה. כשלצידה יתרונות נוספים חשובים ומשמעותיים להתפתחות הפיזית והרגשית של הילד.

 

אנשי מקצוע בתחום החינוך הגופני, החינוך למוזיקה ולריתמיקה, גורסים כי יש לחנך ילדים לתנועה וריקוד כבר מן הגיל הרך. לדבריהם  הריקוד תורם רבות לקואורדינציה של הילד ומחדד את תיאום השמיעה והתנועה ומתרגל את הזיכרון המוטורי. מיומנויות נרכשות אלה משתכללות ומתפתחות במהלך השנים. השליטה באברי הגוף בתנועות מוכתבות וביצוע תנועות גוף ברצף להשלמת ריקוד באה לידי ביטוי בחוויה אישית של הצלחה ובהנאה המצטברת אצל הילדים מהמשתתפים בחוג. הם מרגישים כי הם נולדו לרקוד!

 

מחקרים מראים כי בסביבה בה נמצאים ילדים שלומדים לרקוד רמת האלימות יורדת. החוויה המעצימה את הביטחון העצמי הילד והילדה את היציבה הנכונה של הגוף והראש  והתחושה שהריקוד בא להם באופן טבעי ובאמצעותו הם יכולים לבטא את עצמם בשלל סגנונות וצורות, במעגלים, בשורות ובזוגות, יוצרת אקלים חברתי נינוח ותרבותי המשפיע בכול המסגרות בהם נמצא ופעיל הילד.

 

מאחר ונולדנו לרקוד חשוב להתחיל לרקוד כבר מהגיל הרך. חוגי ריקוד לפעוטות ולגיל הרך בונים חוויית הצלחה. בגילאי הגן והיסודי ילדים כבר מסוגלים ללמוד ריקודי עמים וככול שהם מתבגרים והבשלות הרגשית והמיומנות בתנועה משתבחת חוגי ריקודים מורכבים יותר, כמו ריקודים סלונים, לטינים, ג'אז, היפ הופ, זומבה ועוד תורמים רבות להתפתחותם החברתית, הפיזית, המוטורית והקוגניטיבית של הילדים.


לכן, רצוי מאד שבכל גיל הריקוד יהיה חלק יומיומי מההוויה של ילדינו. רקדו בבית ובדרך אל מסגרות החינוך רקדו בחוגי הריקוד ולא רק בימי ההולדת ובמסיבות סוף שנה. ואז תראו אתם ההורים, שהיציבה הנרכשת בחוגי הריקוד, הופכת לתנועה המזמנת לילדכם מפגש עם חברים חדשים, תרביות מרתקות , הנאה ותשוקה לחיים מלאים. כי כולנו נולדנו לרקוד!


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: