בלאגן במטבח

בלאגן במטבח

הרבה הורים נרתעים מלהכניס את הילדים לעזור במטבח בבישול או אפיה, מחשש לבלאגן במטבח. החלב נשפך, הקמח מתפזר, הביצה נשברת, המרק נשרף ומעל לכול  צוהלת ערמת הכלים בכיור שאף אחד לא רוצה להתמודד איתה. אז זהו זה! אם אנחנו ההורים נפנים שבלאגן במטבח לא נורא יותר מחדר ילדים מבולגן, מחדר אמבטיה שנראה כמו אחרי צונמי או מסלון הפוך בסופו של היום ונשחרר פחדים מהסכנה של אש במטבח, מכלים בכיור ומארוחה לא כל כך טעימה ועוגה קצת שרופה. אז נשלח את ילדינו לחוג בישול ואפייה ונאפשר לכל המשפחה מטבח מלא טעמים ושמחה.

 

חוג בישול ואפייה לילדים הוא חוויה קולינארית בה הילדים הופכים להיות טבחים ואופים צעירים שפים לעתיד. הם נכנסים למטבח ולומדים על תזונה בריאה, לקרוא ולהבין מתכונים, טכניקות בישול ואפייה, סדר וניקיון ושמירה על מטבח מסודר שלא יהיה בלאגן במטבח ויוצאים ממנו עם תוצרים מרהיבים וטעימים. חוגי הבישול והאפייה פותחים עולם חדש לילדים שאוהבים את העיסוק במטבח את המגע עם חומרי הגלם, הניסוי וההתנסות בטעמי תבלינים מארצות ותרביות שונות. את היצירתיות בהרכב חומרים טעמים וצבעים לכדי ארוחה המוגשת בצלחת בצורה מדהימה לכל המשפחה. וכן את הכמיה שבאפיית העוגה עד לקריאות ההתפעלות של כולם. החוג הופך את המטבח למעבדת ניסוי מדעי בחומרים ובזמנים. ההשתתפות בחוג היא דרך נעימה ויצירתית להקל על ילדים המתקשים בלימודים בתחומי המתמטיקה. פתרון סוגיות כמו הכפלת מתכון או חלוקה ושברים של מתכון על פי כמויות כמו  1/2 כוס 3/4 כוס, משקל גרמים, מ״ל ועוד מתרגלת את המוח והופכת מושגים אמורפיים למוחשיים.

אצל ילדים המתקשים בהבנת הנקרא והבלאגן אצלם חוגג לא רק במטבח ובכלל, לימוד קריאת המתכונים ויישום ההוראות הם אמצעי נפלא לתרגול הבנת הנקרא ובניית ארגון וסדר. העבודה במטבח שלב אחר שלב הוספת מרכבים בכמות ובסדר הנכונים. שינוי טכניקות ומיומנות בשימוש בכלי העבודה במטבח החל מלקקן וכף ועד לסכין וחום הגז והתנור מכשירים את הילד לסדר והגיון בעבודה במטבח ובכלל, וכל זאת תוך כדי הנאה מלאה.  

 

חברת השפע בימינו, תכניות הראליטי בטלוויזיה בתחומי הבישול והאפייה לצד השמנת יתר אצל הילדים ושאיפה לדימוי גוף אסתטי ויפה יוצרים בלבול בקרב הילדים. השתתפות בחוגי בישול ואפייה החל מהגיל הצעיר תעשה עבורם וכן גם עברנו ההורים, סדר בדברים. הילדים ילמדו על אבות המזון, מהי ארוחה מזינה ובריאה ואיך מכינים אותה. הם ילמדו לקחת   אחראיות על בריאותם ועל האופן בו הם צורכים דברי מזון בבית ומחוצה לו. מחקרים מראים שילדים שהשתתפו בחוגי בישול ואפייה גרמו לשינוי מהותי ובריא בתזונת כל בני הבית. לילדים שחלומם להיות יום אחד שפים בעלי שם עולמי לפתח מתכונים ולפתוח מסעדות, יקנה החוג כלים בססים שיאפשרו להם בהמשך דרכם לפתח את התחביב למקצוע. אז אל תפחדו מבלאגן במטבח, מובטח לכם שבסוף יהיה טעים.






Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: