יונתן .....הוא טיפס על ....

יונתן .....הוא טיפס על ....

 

מילדות טיפוס היא פעולה אהובה על כל הילדים. כבר בגן הילדים, כל הילדים שרים על יונתן הקטן ... הוא טיפס על ....   וכולם אוהבים לטפס על עצים, הרים קירות וסלעים . הטיפוס התפתח לענף ספורט ופעילות פנאי המשלב פעילות גופנית בטבע או בקירות טיפוס מלאכותיים. הטיפוס הספורטיבי, משמש כהזדמנות לצאת ולהתאוורר, לעשות פעילות גופנית מאתגרת המספקת סיפוק רגשי של הצלחה. כשהטיפוס מתבצע כהלכה הוא מספק יתרונות בריאותיים וספורטיביים משמעותיים כמו: פיתוח השרירים, סיוע בהורדה ובשמירה על משקל גוף נכון ויציב והקלה בבעיות קשב וריכוז.

 

ילדים רבים בגלאי גן חובה ובית הספר היסודי מאובחנים בעלי הפרעות קשב וריכוז. כן הם אותו יונתן הקטן שהמשימה שלו הייתה להגיע לגן, אבל בדרך שינה מסלול. הוא טיפס על העץ אפרוחים חיפש. המאפיינים העיקריים של הפרעת קשב וריכוז הם אימפולסיביות, תנועתיות יתר וחוסר ריכוז שמפריעים לתפקוד היומיומי בכלל, ובלימודים ובעבודה בפרט. השתתפות בחוג טיפוס בטבע או על קיר מלאכותי עשויה לתת מענה להקלה במאפיינים אלה. פעילות הטיפוס משפיעה לטובה על יכולת המיקוד והריכוז. על תכנון כמו איזו רגל ויד לשים איפה כדי להתקדם למעלה. על חיזוק הערך העצמי והדימוי הגופני. הטיפוס משפר את  התפיסה המרחבית והיכולת הקוגניטיבית.

 

מטפסי הרים האלפיניסטים עוסקים בטיפוס כתחביב או כספורט. הם מטפסים על משטחים סלעיים או מכוסי קרח או שלג. טיפוס הרים בישראל זהו ספורט שהולך וצובר תאוצה. רבים הישראלים שבתוכם עדין מתנגן השיר יונתן... הוא טיפס על... ונכון להיום, על פי נתוני מועדון המטפסים הישראלי כ-7000 מטפסים יוצאים לטפס בטבע לפחות אחת לשבוע, על מגוון גדול של מצוקים טבעיים  ברחבי הארץ כמו : מצוק תמנע, מצוק גיתה, מצוק עין פרת, מצוק זנוח ומצוק שילת. עונת הטיפוס בארץ היא בין החודשים אוקטובר – מאי וישראל נחשבת ליעד טיפוס אטרקטיבי בחודשי החורף. כך שילד המשתתף בחוג טיפוס בהחלט יכול לרכוש לעצמו תחביב המתאים לפעילות בארץ ולסחוף אחריו את בני המשפחה לחיק הטבע. חברי נבחרת ישראל בטיפוס מתחרים בתדירות קבועה בתחרויות בינלאומיות ומגיעים להישגי פודיום לא פעם בתחרויות שונות באירופה.

 

טיפוס קירות הוא ענף ספורט אתגרי וחדש יחסית. על הספורטאי להגיע בטיפוס לסופו של מסלול על הקיר אליו מחוברים ברגים, תוך שימוש באחיזות ידיים ורגליים. טיפוס הקירות בישראל מאוגד בארץ תחת "איטס" - האיגוד הישראלי לטיפוס ספורטיבי, אשר מארגן מספר תחרויות מדי שנה. בארץ ישנם מספר קירות טיפוס אטרקטיביים המציעים את שרותיהם לקהל הרחב. חוג טיפוס על קיר לילדים, מתאים לילדים שצריכים להתגבר על פחדים וחרדות. בעמידה מול הקיר הגבוה והמרשים מרגיש הילד כמו יונתן הקטן שלמרות שהוא קטן הוא הצליח לטפס על העץ. חוויה זו מחזקת אצל הילד את הביטחון העצמי והיכולת שלו להאמין כי הוא יכול להתגבר על פחדים שלעיתים גדולים ממנו. לימוד טיפוס מעניק לילדים את המקום שבו הם יכולים להתמודד עם מצבים בלתי רגילים בתנאים לא מוכרים והיכולת להתמודד מנטאלית עם הפחד. הילד לומד לסמוך על עצמו  ולתת אמון באחר.

 

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: